Internetanslutning, TV och Telefoni

Föreningen har avtal med Telenor som levererar internetanslutning, TV samt telefoni till samtliga boende.

I månadsavgiften till föreningen ingår internetanslutning (hastighet 100/100), ett grundutbud av TV-kanaler (ca ett 15-tal vanliga, för exakt aktuell information se Telenors hemsida och paketet T1-Bas) samt abonnemang för fast telefoni.

För en tillägsavgift som faktureras den enskilda boenden finns det möjlighet att båda få en snabbare internethastighet och fler TV-kanaler. Minutavgift för telefoni faktureras självklart också den enskilda boende.

All nödvändig teknisk utrustning, modem för internetanslutningen samt TV-box, tillhandahålls kostnadsfritt av Telenor och vid ev. problem med utrustningen är det dem man kontaktar. Går utrustningen sönder står Telenor för ersättningsutrustning (så länge man inte varit allt för oaktsam och själv förstört utrustningen).

Du som flyttar in måste själv kontakta Telenor och meddela detta för att aktivera bredbandsuttaget samt få nödvändig utrustning hemskickad. Det tillkommer då en engångsavgift på några hundra kronor.

Vid utflytt ska man skicka tillbaka den utrustning som man har lånat, kontakta Telenor för information kring hur detta ska gå till.

Problem med tjänsten

Telenors hemsida finns på www.telenor.se och deras kundtjänst nås på  0770 – 777 000. Vid alla typer av problem med internetanslutning, TV och telefoni är det Telenor kundtjänst man kontaktar, styrelsen har ej möjlighet att hjälpa till med felsökning av dessa tjänster.

Observera att det är viktigt att du som boende kontaktar Telenor om du har problem med någon tjänst, det är enbart då som de kan avhjälpa felet.

Enbart om du som boende mot förmodan inte lyckas få Telenors hjälp att lösa problemen kan du kontakta oss i stytelsen, vi behöver då veta följande:
– Namn på personen som står på avtalet med Telenor.
– Vad problemet är.
– När och på vilket sätt du varit i kontakt med Telenors support.
– Hur de har försökt avhjälpa felet.
– Vad resultatet av avhjälpningen var.

Med denna information har föreningen möjlighet att driva vidare ärendet mot Telenors företagssupport, i första hand om det är problem som drabbar flera boende och som Telenor inte lyckas avhjälpa.

Print Friendly, PDF & Email